مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب در دفتر امام جمعه مشهد مقدس

آئین رونمایی از سه عنوان کتاب «مدینه فاضله و شهر اسلامی از دیدگاه اسلام و امامان شیعه اثنی عشری»، «امام رضاعلیه السلام و انقلاب اسلامی» و «در مسیر شدن به سوس آرمان شهر رضوی» پنجشنبه ( ۸اردیبهشت) با حضور آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد؛ محمد آصفی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد مقدس و محققین و پژوهشگران عرصه تاریخ ، ادبیات و مدیریت شهری در دفتر آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد برگزار شد.

کتاب‌های «امام رضا و انقلاب اسلامی»، «مدینه فاضله و شهر اسلامی از دیدگاه اسلام و امامان شیعه اثنی عشری علیهم السلام»، «در مسیر شدن به سوی آسمان شهر رضوی» سه کتابی است که به همت موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهدمقدس به رشته تحریر درآمده است.

امام جمعه مشهد در آئین رونمایی از این سه کتاب گفت: مساله مدیریت شهری در ابعاد مختلف مورد توجه و از ضروریات این نظام و جامعه است. مساله مدیریت شهری فقط در حوزه عمران و آبادانی شهر نیست؛ بلکه مراد مدیریت، همزیستی مردم جامعه است به نحوی که خانواده‌ها در کنار هم زندگی کنند و در رفاه و آرامش باشند.

وی ضمن مفید دانستن این آثار بر استفاده و استقبال از این سه کتاب تاکید کرد و افزود: این کتاب‌ها فراهم شده تا افرادی‌ که در موقعیت‌های مختلف، مسئولیت‌های شهری را به عهده می‌گیرند به وظایف خود آشنا باشند و به درستی انجام وظیفه کنند زیرا گاهی اوقات وظایف، مورد تشخیص قرار نمی‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت شهری باید مجری سنت‌های دینی در عرصه زندگی مردمی باشد و شهر را طوری بسازد که خود، مروج عفت و عصمت و فضلیت باشد.

آصفی،مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد مقدس در مراسم رونمایی از 3کتاب این مجموعه گفت: موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد از سال 84 با همت اساتید و پژوهشگران حوزه تاریخ و حوزویان، با دو هدف رصد و دیده‌بانی حوزه‌های هویتی مشهد و تولید محتوای علمی، در قالب محصولات چند رسانه‌ای تاسیس شده است.

وی با بیان این‌که آستان قدس رضوی، صدا و سیما و مراکز علمی پژوهشی دانشگاه‌ها در تولید این کتاب‌ها همت داشتند، ادامه داد: شبکه مسائل هویتی مشهد در سه محور نگاشته شده است:

1.از ورود امام رضا به خراسان تا امروز

2.تاریخ معاصر مشهد(از دوره ایلخانان تا نهضت تنباکو)

3.انقلاب اسلامی در مشهد از نهضت تنباکو تا امروز ( همچنین نقش رزمندگان و حضور معنوی امام رضا در دفاع مقدس)

وی افزود: «کتاب امام رضا و انقلاب اسلامی» با موضوع مفهومی نقش تمدن‌ساز امام رضا(ع) از حضور در خراسان تا به امروز را بیان می‌کند؛ همچنین در این کتاب تاريخ‌پژوهی انقلاب اسلامی مردم مشهد با همت بنیاد بین‌المللی امام رضا و مرکز اسناد خراسان رضوی انجام شده است.

یادآور می‌شود؛ «کتاب مدینه فاضله و شهر اسلامی از دیگاه اسلام و امامان شیعه اثنی عشر علیهم السلام» به همت دکتر رمضان پور و دکتر آصفی و حجت السلام رضا معماریان به رشته تحریر درآمده است که مقدمه‌ای بر تولید 8 کتاب به‌صورت ریز موضوع درباره حوزه‌های مختلف شهری است.

کتاب «در مسیر شدن به سوی آرمان شهر رضوی» به مناسبت انتخابات شورای اسلامی به‌عنوان دستنامه‌ای برای مدیران شهری نگاشته شده است که از ویژگی این کتاب، برداشت آزاد از مبانی مقام معظم رهبری در اندیشه اسلامی است.

شما همچنین ممکنه دوست داشته باشید ...

0 نظر در “مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب در دفتر امام جمعه مشهد مقدس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *