#استاد فاطمه سیدخاموشی(طاهایی) (ره)

#یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سالروز ارتحال بانوی فاضله،مبارز انقلابی،موسس ومدیرمکتب نرجس مشهدمقدس

* استاد فاطمه سیدخاموشی(طاهایی) (ره)

فعالیتهای فرهنگی ایشان از سال 1335 در مشهد آغاز و در سال 1345 با تشویق حضرت آیت الله العظمی میلانی(ره) و همت خیرین نیکوکار جهت تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) اقدام به تأسیس مکتب نرجس(س) نمود و با هدف تعلیم و تعلم و تربیت مادران و دختران بر محوریت دین از هیچ کوششی فروگذار ننمود و توانسته است تا کنون اساتید و نیروهای متخصص بانوان و فرهیخته‌ای را به جامعه اسلامی تحویل نماید.

استاد فاطمه سيدخاموشي(طاهايي) رحمت الله عليها در سال 1309 هجري شمسي پا به عرصه وجود نهاد. در دوران خفقان رژيم پهلوي كه تحصيلات كلاسيك براي خواهران مرسوم نبود به همت پدر بزرگوارش تحصيلات خود را به صورت خصوصي فرا گرفت  و بعدها عشق به آموختن دانش بيشتر و داشتن هدفي والا سبب شد كه پاي به عرصه تعليم و تعلم در وادي حوزه علميه گذاشته و دروس ادبيات – اخلاق و تفسير و احكام را نزد استاد مرحوم حجه الاسلام سيدهاشم طاهايي (پدرشوهر)‌ و همسرشان سيدجلال الدين طاهائي تلمذ بنمايد.
پس از مدتي نيز از محضر اساتيد بزرگواري همچون آيات عظام: آيت الله العظمي خامنه‌اي(دامت بركاته) مرحوم شهيد هاشمي نژاد(ره) مرحوم آيت الله ميرزا جواد آقا تهراني(ره)، مرحوم آيت الله شيخ غلامحسين تبريزي(عبدخدائي)(ره) ، آيت الله نهاوندي و بهر‌ه مند گردد.
فعاليتهاي فرهنگي ايشان از سال 1335 در مشهد آغاز و در سال 1345 با تشويق حضرت
 آيت الله العظمي ميلاني(ره) و همت خيرين نيكوكار جهت تربيت شاگردان مكتب امام صادق(ع) اقدام به تأسيس مكتب نرجس(س) نمود  و با هدف تعليم و تعلم و تربيت مادران و دختران بر محوريت دين از هيچ كوششي فروگذار ننمود و توانسته است تا كنون اساتيد و نيروهاي متخصص بانوان و فرهيخته‌اي را به جامعه اسلامي تحويل نمايد.
هم اكنون نيز مدرسه علميه نرجس(س) داراي شعبات مختلف در مشهد و شهرستانها و با حضور دهها طلبه خواهر ايراني و غير ايراني از كشورهاي مختلف به منظور تربيت طلاب جوان و نشر معارف اسلامي در اقصي نقاط جهان از خدمات ارزشمند اين بانوي متقي و پرهيزگار مي‌باشد.
ايشان با نظر به اينكه در گستره فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي بدون منش و بينش سياسي امكان حضور در هيچ عرصه‌اي وجود ندارد، در دوران رژيم شاهنشاني در برابر تهديدها مقاوم و استوار به فعاليتها و مبارزات سياسي و سخنان افشاگرانه خود ادامه داده و پس از انقلاب هم با ژرف نگري در شناساندن چهره نفاق و دعوت خواهران و جامعة بانوان به هشياري و بيداري و ارتباط و همكاري با نهادها و سازمانها و دفاع از نظام و انقلاب و رهبري گام‌هاي مؤثري را برداشته است.
روحش شاد و يادش گرامي باد.

شما همچنین ممکنه دوست داشته باشید ...

0 نظر در “#استاد فاطمه سیدخاموشی(طاهایی) (ره)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *